- Nowość
Detektor burz do użytku w środowisku morskim. Wykrywa obecność wszystkich form wyładowań atmosferycznych, w zasięgu do 83 km. Może działać z oprogramowaniem do wyświetlania pomiarów na komputerze, integrować się z zaawansowanymi systemami monitorowania pogody, bezpośrednio aktywować lokalne światła ostrzegawcze lub sygnalizator. Może być wykorzystywany do zastosowań lotniskowych.
Konstrukcja detektora Biral BTD-350 została wzmocniona, aby mógł wytrzymać trudności na pokładzie dużych statków, a wszystkie powierzchnie pokryto systemem malowania klasy morskiej.
BTD-350 niezawodnie wykrywa obecność wszystkich form wyładowań atmosferycznych, w zasięgu do 83 km.
Unikalna quasi-elektrostatyczna zasada działania, zapewnia detektorowi bardzo niski wskaźnik fałszywych alarmów i wyjątkową zdolność ostrzegania o ryzyku wyładowań atmosferycznych, nawet zanim się one rozpoczną.
Możliwość niezawodnego wykrywania i określania zasięgu wyładowań atmosferycznych typu chmura-chmura, które są zazwyczaj znacznie częstsze niż wyładowania typu chmura-ziemia, sprawia, że BTD-350 jest znacznie bardziej wrażliwy na obecność burz w porównaniu do urządzeń, które opierają się na wykrywaniu radiowym.
Detektor BTD-350 jest praktycznie bezobsługowy w działaniu. Może być bezpośrednio podłączony do zintegrowanego systemu lub obsługiwany za pomocą dostarczonego wyświetlacza kompatybilnego z komputerem PC i oprogramowania rejestrującego.
Może działać z dostarczonym oprogramowaniem do wyświetlania pomiarów na komputerze, bezproblemowo integrować się z zaawansowanymi systemami monitorowania pogody lub bezpośrednio aktywować lokalne światła ostrzegawcze lub sygnalizatory.
Opcjonalny moduł przekaźnika ostrzegawczego pozwala czujnikowi automatycznie uruchamiać alarmy, gdy zbliża się burza.
Wykrywanie piorunów
Praktycznie wszystkie dostępne w handlu czujniki i systemy wykrywania piorunów wykorzystują wykrywanie fal radiowych generowanych przez wyładowania piorunowe jako podstawową technikę pomiaru. Choć zapewniają czułą metodę wykrywania, wiele innych źródeł fal radiowych, takich jak łuki z silników elektrycznych i sprzętu, układów zapłonowych pojazdów oraz stałych lub mobilnych nadajników, może powodować bardzo wysokie wskaźniki fałszywych alarmów. Sieci wykrywania piorunów rozwiązują ten problem poprzez zastosowanie wielu czujników rozmieszczonych w odległości dziesiątek lub setek kilometrów w połączeniu z przetwarzaniem sygnału i triangulacją. Takie sieci są zazwyczaj bardzo kosztowne w instalacji i obsłudze i są dlatego zazwyczaj obsługiwane tylko przez krajowe służby pogodowe. Samodzielne detektory piorunów oparte na radiu często wykorzystują pomiary wtórne, takie jak optyczne wykrywanie błysków, w celu zmniejszenia liczby fałszywych alarmów i wykorzystują złożoną analizę sygnału w celu oszacowania zasięgu. Techniki te są tylko częściowo skuteczne, co sprawia, że starsze technologie samodzielnych detektorów piorunów mają złą reputację ze względu na wysoki wskaźnik fałszywych alarmów i słabą dokładność pomiaru odległości
BTD-350 wykorzystuje pomiary quasi-elektrostatyczne, aby uniknąć problemów związanych z wykrywaniem piorunów za pomocą fal radiowych i zapewnić możliwość wydawania ostrzeżeń przed pierwszym wyładowaniem.
Funkcje/cechy:
- Ostrzega przed ryzykiem wyładowań atmosferycznych jeszcze przed pierwszym wyładowaniem
- Wysoka odporność na zakłócenia radiowe, które są główną przyczyną fałszywych alarmów w tradycyjnych samodzielnych detektorach
- Zasięg wykrywania 83 km
- Wykrywa wyładowania z chmury do ziemi, a także słabsze, ale bardziej powszechne wyładowania z chmury do chmury
- Wykrywa naładowane opady
- Spełnia wymagania FAA dotyczące wydajności dla zastosowań lotniskowych
- Zapewnia informacje do rozszerzonego raportowania burz CAP437
- Opracowany do zastosowań morskich zarówno na lądzie, jak i na morzu
- Certyfikowany do pracy na morzu w zakresie mgły solnej, wibracji i EMC
- Spełnia wymagania normy EN50536:2011+A1:2012 dla detektora klasy 1
- Spełnia wymagania normy IEC 62793 dotyczące wydajności dla detektora klasy A
Dane techniczne:
Pomiary | |
Wykrywanie wyładowań: | wyładowania atmosferyczne typu chmura-chmura, chmura-ziemia i wewnątrz chmurowe |
Wyjścia danych: | Ethernet lub szeregowe (RS422) |
Skuteczność wykrywania: | 95% dla pojedynczego błysku pioruna (dowolnego typu) 99% dla burzy z 2 błyskami 99,9% dla burzy z 3 błyskami dla błysków w promieniu 56 km |
Pomiar zasięgu - niepewność: | 0 do 20 km ±5 km 20 do 83 km ±10 km |
Pomiar zasięgu - powtarzalność: | 0 do 20 km ±300 m 20 do 83 km ±1000 m |
Zasięg wykrywania pioruna: | 83 km |
Rozdzielczość zasięgu: | 10 m |
Współczynnik fałszywych alarmów: | <2% |
Maksymalna częstotliwość błysków: | 120/min. |
Czas błysku: | najbliższe 10 ms (zegar wewnętrzny) |
Zasada pomiaru | pasywna, quasi-elektrostatyczna, brak ruchomych części |
Kierunek (opcjonalnie): | rozdzielczość 1° |
Wyjścia i Raporty | |
Szybkość aktualizacji: | 2 sek. |
Wyjścia szeregowe: | Ethernet (wirtualny port COM) lub RS422 |
Treść wiadomości: | Stan autotestu Stan ostrzeżenia przed burzą Czas błysku Zasięg błysku Kierunek błysku (opcjonalnie) |
Wymagania dotyczące zasilania | |
Zasilanie czujnika: | 100 do 240 V AC 50-60 Hz uniwersalne |
Moc czujnika: | ~10 W |
Rozszerzone ogrzewanie (opcjonalnie): | 30 W |
Warunki środowiskowe | |
Temperatura pracy: | -40°C do +60°C |
Wilgotność względna: | 5% do 100% |
Stopień ochrony: | IP66 |
Prędkość wiatru: | do 50 m/s |
Certyfikaty i zgodności - certyfikat CE | |
EMC: | Ogólne EN 61326:2013 |
EMC - Morskie | EN 60945:2002, Sekcje 9.2.2 i 9.2.3 |
Odporność na korozję | EN 60945:2002, Sekcje 8.12 EN 60068-2-52:1996 Test Kb |
Wibracje: | EN 60945:2002, Sekcja 8.7 EN 60068-2-6:2008, Test Fc |
Zgodność z RoHS i WEEE | |
Zgodność z normą EN50536:2011+A1:2012 dla detektora klasy 1 | |
Działa zgodnie z normą IEC 62793 dla detektora klasy A | |
Parametry dodatkowe | |
Przekaźniki stanu ostrzegawczego (opcjonalnie): | 3 przekaźniki ze stykami bez napięciowymi: Stan ostrzegawczy, stan ostrzegawczy i stan alarmowy Można wyłączyć w czasie konfigurowanym przez użytkownika |
Parametry fizyczne | |
Materiał: | Stal nierdzewna i malowane proszkowo aluminium |
Żywotność: | >10 lat |
Waga: | 25 kg |
Wymiary: | Wysokość: 2460 mm |
Konserwacja | |
Możliwość autotestu: | Funkcja standardowa |
Kontrola wizualna: | 6 do 12 miesięcy |
Cena zawiera:
- Czujnik BTD-350 w wytrzymałym, nadającym się do recyklingu opakowaniu wypełnionym pianką
- Oprogramowanie do wyświetlania i rejestrowania danych
- Instrukcję obsługi
- Certyfikat kalibracji
Senseca opracowuje i produkuje pełną gamę urządzeń meteorologicznych do pomiaru prędkości i kierunku wiatru, opadów, ciśnienia atmosferycznego, wilgotności, promieniowania, światła i temperatury.
Oprócz tego w portfolio firmy znajduje się również pełna gama bezprzewodowych systemów rejestratorów danych, a także profesjonalny sprzęt pomiarowy i kontrolny / nadajniki, czujniki, rejestratory i przenośne przyrządy do akustyki i wibracji, mikroklimatu, jakości powietrza-CO-CO2, analiza wody, wilgotność względna, prędkość powietrza, fotoradiometria, pomiary temperatury i ciśnienia.
1 stycznia 2024 r. GRUPA GHM wraz z pięcioma markami (Honsberg, Greisinger, Martens, Val.Co i Delta OHM) zostaje połączona w jedną firmę: Senseca. Senseca jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy GHM GROUP CORPORATE.
GMH GROUP jest liderem w technologii pomiarowej. Dzięki sześćdziesięcioletniemu doświadczeniu w rozwoju i produkcji sprzętu zapewnia dostosowane procesy i rozwiązania do konkretnych zastosowań: pomiar poziomu, przepływu, ciśnienia, temperatury, przewodności i monitorowanie przemysłowe elektroniki dla inżynierii mechanicznej i instalacji, HVAC, przyrządów przenośnych i technologii ochrony środowiska. Grupa zarządza pięcioma innowacyjnymi spółkami (Honsberg, Greisinger, Martens, Val.Co i Delta OHM) i zatrudnia ponad 300 osób w pięciu zakładach produkcyjnych.